Studien zur Klimakommunikation
Klimafakten berichtet regelmäßig über sozialwissenschaftliche Studien zur Klimakommunikation – denn neue Erkenntnisse etwa aus Sozialpsychologie, Verhaltensökonomie oder Medienwissenschaft können dabei helfen, Informationen rund ums Klima besser zu vermitteln. Hier sehen Sie, über welche Untersuchungen wir bereits berichtet haben – und wie.
Obradovich, Nick (2016)
Collective responsibility amplifies mitigation behaviors
Obradovich, Nick , Scott M. Guenther
Climatic Change, July 2016, Volume 137, Issue 1, pp 307-319
DOI:
10.1007/s10584-016-1670-9
Diese Studie bei Klimafakten:
Ogunbode, Charles A. (2019)
Exposure to the IPCC special report on 1.5 °C global warming is linked to perceived threat and increased concern about climate change
Ogunbode, Charles A., Rouven Doran, Gisela Böhm
Climatic Change, First Online: 22 November 2019
DOI:
10.1007/s10584-019-02609-0
Diese Studie bei Klimafakten:
Oreskes, Naomi (2004)
The Scientific Consensus on Climate Change
Oreskes, Naomi,
Science, Vol. 306, Issue 5702, pp. 1686
DOI:
10.1126/science.1103618
Diese Studie bei Klimafakten:
Otto, Ilona M. (2020)
Social tipping dynamics for stabilizing Earth’s climate by 2050
Otto, Ilona M. , Jonathan F. Donges, Roger Cremades, Avit Bhowmik, Richard J. Hewitt, Wolfgang Lucht, Johan Rockström, Franziska Allerberger, Mark McCaffrey, Sylvanus S. P. Doe, Alex Lenferna, Nerea Morán, Detlef P. van Vuuren, Hans Joachim Schellnhuber
PNAS, first published January 21, 2020
DOI:
10.1073/pnas.1900577117
Diese Studie bei Klimafakten:
Overland, Indra (2020)
The misallocation of climate research funding
Overland, Indra, Benjamin K.Sovacool
Energy Research & Social Science, Volume 62, April 2020, 101349
DOI:
10.1016/j.erss.2019.101349
Diese Studie bei Klimafakten:
O’Neill, Saffron (2015)
Dominant frames in legacy and social media coverage of the IPCC Fifth Assessment Report
O’Neill, Saffron, Hywel T. P. Williams, Tim Kurz, Bouke Wiersma, Maxwell Boykoff
Nature Climate Change, 5, 380-385
DOI:
10.1038/nclimate2535
Diese Studie bei Klimafakten:
O’Neill, Saffron (2009)
“Fear Won't Do It" - Promoting Positive Engagement With Climate Change Through Visual and Iconic Representations
O’Neill, Saffron , Sophie Nicholson-Cole
Science Communication, Volume: 30 issue: 3, pages: 355-379 -- Article first published online: January 7, 2009; Issue published: March 1, 2009
DOI:
10.1177/1075547008329201
Diese Studie bei Klimafakten:
O’Neill, Saffron J. (2013)
On the use of imagery for climate change engagement
O’Neill, Saffron J., Maxwell Boykoff, Simon Niemeyer, Sophie A. Day
Global Environmental Change, Volume 23, Issue 2, April 2013, Pages 413-421
DOI:
10.1016/j.gloenvcha.2012.11.006
Diese Studie bei Klimafakten:
O’Neill, Saffron J. (2013)
Image matters: Climate change imagery in US, UK and Australian newspapers
O’Neill, Saffron J.,
Geoforum, Volume 49, October 2013, Pages 10-19
DOI:
10.1016/j.geoforum.2013.04.030
Diese Studie bei Klimafakten: