Studien zur Klimakommunikation
Klimafakten berichtet regelmäßig über sozialwissenschaftliche Studien zur Klimakommunikation – denn neue Erkenntnisse etwa aus Sozialpsychologie, Verhaltensökonomie oder Medienwissenschaft können dabei helfen, Informationen rund ums Klima besser zu vermitteln. Hier sehen Sie, über welche Untersuchungen wir bereits berichtet haben – und wie.
Jakob, Michael (2017)
Clean up your own mess: An experimental study of moral responsibility and efficiency
Jakob, Michael, Dorothea Kübler, Jan Christoph Steckel, Roel van Veldhuizen
Journal of Public Economics, Volume 155, November 2017, Pages 138-146
DOI:
10.1016/j.jpubeco.2017.09.010
Diese Studie bei Klimafakten:
Johnson, Hollyn M. (1994)
Sources of the continued influence effect: When misinformation in memory affects later inferences.
Johnson, Hollyn M., Colleen M. Seifert
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, Volume 20 (1994), Issue 6, Pages 1420–1436
DOI:
10.1037/0278-7393.20.6.1420
Diese Studie bei Klimafakten:
Jones, Charlotte (2016)
The Future is Now: Reducing Psychological Distance to Increase Public Engagement with Climate Change
Jones, Charlotte, Donald W. Hine, Anthony D. G. Marks
Risk Analysis, doi:10.1111/risa.12601, first published (online): 14 March 2016
DOI:
10.1111/risa.12601
Diese Studie bei Klimafakten:
Jordan, Jillian J. (2017)
Why Do We Hate Hypocrites? Evidence for a Theory of False Signaling
Jordan, Jillian J., Roseanna Sommers, Paul Bloom, David G. Rand
Psychological Science, Vol 28, Issue 3, pp. 356 - 368; First Published January 20, 2017
DOI:
10.1177/0956797616685771
Diese Studie bei Klimafakten:
Jugert, Philipp (2016)
Collective efficacy increases pro-environmental intentions through increasing self-efficacy
Jugert, Philipp, Katharine H. Greenaway, Markus Barth, Ronja Büchner, Sarah Eisentraut, Immo Fritsche
Journal of Environmental Psychology, Volume 48, December 2016, Pages 12-23
DOI:
10.1016/j.jenvp.2016.08.003
Diese Studie bei Klimafakten: